søndag den 14. marts 2010

Husets favoritter

er helt klart bananmuffins med chokolade stykker.
De er bare mums.



Vi havde nogle bananer, der var blevet trælse at se på, så det blev lige til varme muffins til søndagskaffen :o).
Det var der ingen klager over...

Opskriften er nem, og kan nemt bages af børn for alt skal måles op i et dl mål.
Her følger opskriften:
3 dl mel
2 tsk. bagepulver
½ tsk salt
1 1/4 dl becel
1½ dl mørk farin
1 dl sukker
2½ dl most banan (jeg plejer bare at tage 3 bananer)
2 æg
1½ dl chokoladeknapper
evt. 1½ dl hakkede nødder

Sigt mel, bagepulver og salt sammen. Pisk (i en anden skål) de 2 slags sukker, bananmos og æg godt sammen. Rør chokolade, nødder og becel heri. Rør melblandingen i dejen.
Fordel dejen i muffinsforme og bag dem ved 200 grader i 15-20 min.

God fornøjelse!!

2 kommentarer:

  1. Mmmmmmums De ser lækre ud, men bruge du silikone forme?? Jeg ville bare vide om de er pengen værd for mine muffins flyder altid ud fordi jeg bruger papirsforme!

    SvarSlet
  2. Hej Moster Mor
    Jeg bruger altid silikone forme - de er geniale!! De ER pengene værd :o).

    SvarSlet