søndag den 4. april 2010

Black & white - SÅDAN!!!

Så blev jeg færdig :o). Det var egentlig et ret nemt projekt, og det ligner ca. en halv million :o) (hvis jeg selv skal sige det - og det skal man jo nogen gange :o)).
Nederdelen er rundskåren og hurtigt lavet.
Overdelen er en købe top, hvor jeg har påsyet 11 stof rossetter lavet med den runde yo yo maker...
Det blev også til et lille hårspænde :o)





Inden vi fik børn for 6 år siden, var vi jo altid afsted til dans. Vi vidste, hvem alle var og de vidste, hvem vi var.
Men nu - efter at have været fraværende i omkring 6 år, kender vi ikke ret mange, og det samme den anden vej.
Det betyder jo, at man skal til at kæmpe sig tilbage igen for at komme til at kende nogen. Det er lidt svært og den mur rendte jeg imod i går aftes.
Heldigvis kan man ikke rigtig være ked af det på et dansegulv :o), og jeg fik kæmpet mig tilbage i manegen :o).
Det var et brag af en fest!

Vi danser i en danseforening - Kom og Dans - som findes i mange byer efterhånden. Da jeg startede i 98 var der kun forening i Århus og Aars. Jeg dansede i Århus og Vagn, som jo nu er min mand, dansede i Aars.
Nu er der Kom og Dans foreninger i 14 byer i jylland og der kommer hele tiden flere til.

I går fejrede Randers 10 års jubilæum. Der var 250 gæster, live band, balkort fra 23 til 24, jubilæumskage, flotte landgangsbrød, gaver og meget mere. Og alle var klædt i sort og hvidt. Det var en særlig aften, og der var lagt tosse mange kræfter i fra alle de frivillige, der var med til at arrangere!! Flot flot!!

For den interesserede læser, kan jeg lige fortælle, at Kom og Dans ikke er en danseskole, men en forening, hvor der udbydes undervisning og danseaftner, hvor man kan mødes og hygge sig med venner og danse. Formålet for alle aktiviteter er, at det skal være sjovt og åbent for alle!!
Vi danser en form for swing og Rock'n roll, som er udviklet af en nordmand ved navn Johan Fasting.
Vi har således tætte forbindelser til miljøerne i Norge og danskerne deltager ofte i de store norske arrangementer, ligesom de deltager i vores store arrangementer :o)
Se mere på Kom og Dans Danmarks hjemmeside :o).

7 kommentarer:

  1. Nej, hvor er det blevet flot. Og det lyder som gode fester, I har der. Der er alt for få steder, hvor man kan komme og danse.

    SvarSlet
  2. Tak, Eva!
    Ja, det er gode fester!! Og dejlige mennesker :o).

    SvarSlet
  3. Hej Mette! Hvor blev dit sæt flot!!!
    Jeg har forsøgt at lure dine yo yo blomster, men de ser lidt svære ud...???
    Har en lille niece i Aars, som er ret vild med dem, så jeg overvejer at give hende en yo yo og lidt stof, hvis hun da vil kunne finde ud af det?
    Kh Inger Lise

    SvarSlet
  4. Hej Inger Lise
    Tak tak for roserne :o).
    Det er slet ikke spor svært at lave yo yo'er. Der er små riller i skabelonen, hvor man skal sy, og så skal den jo bare strammes til og hæftes.. Der er udførlige vejledninger i pakken :o).
    Hvor gammel er din niece? Det er lige før jeg tror, min datter på 6, vil kunne finde ud af det med lidt hjælp...

    SvarSlet
  5. Hej Mette,
    Kom og dans ser bare rigtig sjovt ud. Jeg vil prøve at lokke min gemal med i næste sæson i Viborg - der skal hårde overtalelsesmetoder til, men jeg vil prøve.
    Flot dansekjole.
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  6. Wowwww det er kanonflot, dit nye dress. Nederdelen du har syet er anvendelig i mange sammenhænge. God idé med stofrossetterne på toppen. Hvor ser du bare sød ud. Held og lykke fremover med danseforeningen, det lyder rigtig hyggeligt. God dag til dig:)

    SvarSlet
  7. Tak for alle jeres dejlige kommentarer - det er så hyggeligt, og roser gør altid glæde :o).

    Mette - du kan roligt lokke din mand med. Det er ikke avanceret - prøv det! Der bliver normalt afholdt intro-aftner før sæson start, hvor man kan komme og se/prøve hvad det er.
    Og så lige Viborg - det var mig, der for 3 år siden tog initiativ til at starte op i Viborg. Håber, du får manden med!!

    Fru Larsen - Hvor er du sød - tak!! Også en god dag (eller rettere aften) til dig :o)

    SvarSlet