onsdag den 6. oktober 2010

Farver og striber

Lidt mere til drengene.



Der er en lidt sjov historie om det stribede stof.
Da jeg arbejdede i Stof og stil kom designerne på besøg for at fortælle os om deres arbejdsgang og høre os efter, hvad vi havde af input.
Jeg efterlyste noget drengestof - specielt fløjl, for der kommer altid så meget flot til pigerne, men intet til drengene. Jeg sagde at det meget gerne måtte være stribet og i mange farver.
Dorthe (designeren) spurgte mig, om jeg havde lyst til at tegne det, men i stedet klippede jeg små stykker af andre stribede stoffer og sendte til dem. Noget i den retning, sagde jeg; variende tykkelse striber og så nogle flotte farver.
Det arbejdede Dorthe så videre med, og her ser I resultatet.
Jeg synes jo selvfølgelig, at stoffet er vildt flot - og tak Dorthe fordi du lyttede, og turde satse på mig!!

3 kommentarer:

  1. Det er noget super flot stof du har designet. Og hvor er jeg glad for at det er rigtig dregne farver for det kan man godt savne nogen gange.
    Jeg har selv købt noget af det. jeg vil bruge det som knæ lapper til ensfavede fløjelsbukser til mine tvillingedrenge på 2år. Jeg lægger dem på min blog http://dobbeltup.blogspot.com/, når jeg har lavet dem så kan du nyde endnu en variation af din flotte ide.

    SvarSlet
  2. Det vil jeg glæde mig til at se!

    SvarSlet
  3. Lækkert stof!
    Uh, hvad skete der med Spiderman-blusen? Syr du en ny, eller klipper du ærmerne af,- eller finder sønnike ud af, at det jo er på vej mod vinter?
    God torsdag.

    SvarSlet