onsdag den 6. oktober 2010

Skåle af Hama rørperler - DIY

Vi har prøvet at lave perler på en helt ny måde i eftermiddag.




Vi har lavet skåle af perler - og det var helt vildt nemt :o).

Sådan gør du:

Man finder en skål med forholdsvis lille bund og skrå sider (ikke lodrette).
Og så hælder man en lille portion perler i den ønskede farver i den. Så sidder man bare ligeså stille og tålmodigt og trykker perlerne ned på bunden af skålen - de må nemlig kun ligge i et lag, men det er ligegyldigt om de ligger eller står.
Når man bliver ved med at trykke dem til bunden, så begynder de at bevæge sig op af kanten i skålen. Hæld lidt flere perler i, hvis de skal nå højere op af siderne.
Bunden skal være helt tæt pakket af perler, når du er færdig.

Sæt skålen i ovnen ved ca. 200 grader, og hold øje med den. Det tager ikke lang tid; 10-15 min vil jeg tippe uden at ha' taget tid på det.
Når de kommer ud af ovnen kan du lige presse eventuelle buler i bunden ned med en ske.
Og så skal den bare køle...

13 kommentarer:

  1. Hej Mette.

    Det var da en sjov idé :o) Det skal da prøves, tak for DIY.

    Kh Anette

    SvarSlet
  2. Hehe hvor sjovt... det er lige præcis det projekt jeg også har gang i :) De er da blevet super flotte, så jeg fortsætter da :)

    SvarSlet
  3. Det var en sjov ide.
    Det må jeg prøve!

    SvarSlet
  4. min søn har lavet dette i børnehaven, han fortæller at man skal bruge lidt madolie, så er det lettere at få perlerne til at hænge fast.

    SvarSlet
  5. Dit perle emne bør tages af sin form umiddelbart efter det er taget ud af ovnen. Lad det der efter køle af .
    Når dit perle kunst er kølet af efter det har været i ovnen. Vil det være en god ide at skylle dit emne af i lunken/varmt vandt for at undgå at olien bliver harsk.

    SvarSlet
  6. Jeg har selv lavet en udgave af disse skåle med en anden farvesammensætning. Jeg har linket til din blog i den forbindelse.
    Du syntes du laver noget helt fantastisk børnetøj!

    SvarSlet
  7. Er bare rigtig flot lavet :D

    Vil anbefale dig at gå ind på http://www.facebook.com/KreativHobby.dk og deltage i vores " vis din kreative Hama perle kreation" og vind Hama pakke til værdi af 400 kr :o)

    SvarSlet
  8. Hej... Hvad står DIY for jeg er stødt på det så mange gang...

    SvarSlet
  9. DIY står for 'Do It Yourself'. På dansk 'gør det selv' - men alting skal jo være så engelsk :o).

    SvarSlet
  10. Marie Jensen29 oktober, 2011

    er det de alm. rør perler fra HAMA eller er det MAXI perlerne?

    SvarSlet
  11. Jeg har brugt alm Midi perler, men man kan også bruge de kraftige Maxi perler. Skålen bliver derved fastere. Det tager længere tid i ovnen med de store perler.
    God fornøjelse.

    SvarSlet
  12. når du nu har gan i ovnen til perler, så prøv at stille en masse hama perler på bagepapir med hullet opad. Ind i ovnen 2 min. til de er fladet ud. afkøl og træk på snor. Det bliver de smukkeste armbånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. husk at de ikke må stå så tæt at de rører ved hinanden.
      Hilsen
      Lone

      Slet