søndag den 26. december 2010

Hjemmelavet børnekøkken

Puha... så lagde travlheden sig og blev afløst af de fantastisk afstressende juledage. Sådan har de i hvert fald altid været for mig, og det vil jeg forsøge at lade dem vedblive.

Så nu skal I se noget af det jeg ikke nåede at vise frem i december...

Børn elsker at lave mad, og de kan bruge alt muligt til det.
Jeg blev inspireret hos en af pigerne i min dejlige strikkeklub til at lave et naturtro køkken til dem. Da de var mindre fik de et køkken fra Brio, men det var simpelthen for klejnt og røg ud i legehuset i sommer.Eller det vil sige, jeg var jo nødt til at overtale min fingerfærdige mand til, at det var en god gave, for det var jo ham, der skulle udføre det.


Vi valgte at lave det med ben. Man kan også lave det som hylder på væggen, men så er det lidt sværere at flytte.


Sort folie fra farvehandleren blev til 4 kogeplader, på 'losseren' pillede jeg knapper af et gammelt komfur, og Ikea kunne levere skuffer og greb.


En kalveskål blev til vask og en gammel defekt vandhane, der kan drejes på har fået nyt liv.
Pladerne vi har brugt er helt almindelige fyrretræs hylder i 30 cm dybde.


Så er der flyttet ind..


Porcelæn og gryder (fra Ikea) har de fået i de andre adventsgaver.



8 kommentarer:

  1. Nej hvor er det hyggeligt :) Mine drenge er vist desværre enten ikke interesseret i det, eller for gamle :) Jonas koger selv spaghetti, æg og risengrød på "voksen"komfuret nu :)
    Han er god ham farmand! Rigtig flot køkken!

    SvarSlet
  2. Det er et meget fint køkken:) Der må være mange timers god leg i det.

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare en god gave dine børn har fået.Og ja det er bare meget mere solidt end f.eks et fra Brio.
    Må de få mange gode timer til at gå med det.

    SvarSlet
  4. PS:Et lille forslag til ,hvordan du får voksdugen til at sidde fast så den ikke hele tiden ryger på gulvet.Hæft den fast under bordpladen med hæfteklammer.Arbejder selv med børn og sådan har vi været nødt til at gøre.Så blev bordet ved med at se flot ud.
    Mvh Kirsten

    SvarSlet
  5. Det er godt nok flot, det må helt bestemt have vagt lykke :-)

    SvarSlet
  6. Jeg har videregivet roserne til le createur :o).
    Børnene har allerede leget der en del, men køkkenet har nu fået hård konkurrence af Nintendo DSi'er :o). Men jeg tror på det kommer igen :o).

    Kirsten: Tak for tippet med dugen - det kan godt være det bliver nødvendigt.

    SvarSlet
  7. Det er så absolut et herligt køkken. Jeg er sikker på ethvert barn ville elske at lege i det:-)

    SvarSlet
  8. Sikke en kreativitet - hvor er det flot!

    SvarSlet