tirsdag den 22. februar 2011

Fødselsdagskjolen

Min datters fødselsdagskjole startede faktisk i en syet udgave...
Eller det vil sige, jeg så opskriften på den strikkede fra Sandnes Garn, som jeg bare synes er så flot.
Enkel og alligevel med mange mønstre og farver.



Kjolen er strikket i Smart fra Sandnes Garn - 100% superwash uld.
Du finder garn og opskrift til den flotte kjole fra Sandnes Garn her.
Den er også lavet som kit, og ønskes andre farver, skrives det blot på bestillingen.

Og så blev jeg inspireret til at kombinere stof på samme måde, og det blev til denne kjole lavet i duventine og fløjl.




Det kan jo ikke blive helt som den strikkede, og her mangler jo helt klart nogen striber, så i stedet tilføjede jeg et par applikerede blomster til at pryde kjolen.
Fløjlskjolen finder du her.


6 kommentarer:

  1. De er kjempefine begge to. jeg har virkelig sansen for de store polka-dottene på den strikkende utgaven Er det mønster fra Dale Garn?

    SvarSlet
  2. Nej mønsteret er fra Sandnes - jeg har tilføjet det på indlægget :o).
    Mens du kommenterede oprettede jeg kjolen som kit på min webshop, så nu ligger der også et link til den :o)

    SvarSlet
  3. Mette, den kjole er da lige til at spise....WOW!! Hvem der bare kunne strikke. Nå, må liiige ha' lokket med moster, faster eller Mommer :-)

    SvarSlet
  4. Takk, Mette! Det er noen fine bilder du har tatt også forresten!

    SvarSlet
  5. Sikke en fin strikket kjole - findes mønsteret i voksenstørrelse også?

    SvarSlet
  6. Hej Trine - ja, den er bare lækker. Håber du får overtalt nogen :o).

    Hej GNIST - Tak!!

    Hej Karoline - nej, mønsteret findes kun op til 8 år... Så skal du selv kunne lave det større...

    SvarSlet