søndag den 10. april 2011

Himmelsk!!

For nogen tid siden, var jeg til et danse-arrangement sammen med min mand i Aabybro.
Og der serverede de en helt fantastisk kage, som Hanne havde bagt.
Den smagte virkelig som at komme i himlen!




Hanne har været så sød at sende opskriften til mig, så nu deler jeg videre.

FRUGTTÆRTE

Dej:
250 g oliemargarine
200 g sukker
4 æggeblommer
2 dl mælk
150 g hvedemel
3 tsk. bagepulver

Marengs:
4 æggehvider
300 g sukker
2 tsk. vanillesukker
100 g hasselnødder

Pynt:
3½ dl piskefløde
3½ dl græsk yoghurt
sukker efter behov
forskellige frugter: f.eks. bananer, vindruer, jordbær, kiwi...

Margarine og sukker piskes grundigt. Æggeblommer tilsættes og der piskes godt.
Bland bagepulver og mel. Tilsæt mælk og mel skiftevis.
Hæld dejen i en bagepapirbeklædt lille bradepande.
Pisk æggehviderne stive og tilsæt sukker, og pisk videre.
Tilsæt vanillesukker og de hakkede nødder og fordel marengsen ovenpå den ubagte kage.
Sæt kagen i en kold ovn ved 200 C og bag den i 30 min.
Sluk ovnen og lad kagen stå i eftervarmen i 10 min. Lad kagen køle af.
Pisk fløde til skum og bland med græsk youghurt og sukker.
Pynt kagen med creme og læg frugt på.

UHMM!!

7 kommentarer:

  1. Den kender jeg godt og jeg giver dig ret i at den smager himmelsk.
    God søndag til dig.

    SvarSlet
  2. Nauhh den ser da skam også god ud;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  3. Den ser godt nok lækker ud, minder lidt om guldlagkagen.

    Den må prøves næste gang der er gæster.

    Tusind tak for opskriften.

    Marlene

    SvarSlet
  4. jeg skal da helt bestemt gemme den.

    SvarSlet
  5. Den ser godt nok god ud. Kommer selv fra Aabybro, så mon ikke jeg skal prøve den der Aaby-kage...

    SvarSlet
  6. Den kage er lækker. Chefen havde den med, da han blev 50 sidste år :) Konen havde været i gang og blev straks afkrævet opskriften, som blev lagt på skoleintra - ha ha

    SvarSlet
  7. Har også bagt den et par gange (eller lidt flere), og ja den smager himmelsk. Mums......, absolut værd at prøve.
    Kh Rannvá

    SvarSlet