lørdag den 11. juni 2011

En indfødt vender hjem - til Århus

Jeg havde en eftermiddag alene i Århus i går, mens børnene og manden var hos mine forældre, som bor i Århus
- og jeg nød den i fulde drag.

Jeg er født i Århus og boede der til jeg flyttede i 2002 - minus et par år i Silkeborg og et år i Paris, så har jeg boet 26 år i Århus ud af mine 38.

Jeg er glad for at bo på landet, hvor der er stille og roligt, men jeg kan også godt savne det liv, der er i en by som Århus, og specielt alle de små hyggelige butikker.

Her kommer et lille udsnit af min tur i Århus i går:

Jeg startede hos Sys Fredens i Fandango, Gl. Munkegade.
Jeg fik et par gode råd med på vejen til udvidelse af mit garnsortiment.




Stof og Stuff i Badstuegade er bare en fantastisk butik. Bare en lille tur indenom, og jeg er fyldt til randen med ny inspiration :o).


Hyggelig dekoration udenfor en lille butik i Badstuegade.


I butikken Plint på strøget stod jeg pludselig i et Rice - mekka.
Hold da op, hvor der findes meget, og sikke dejlige farver.
Jeg faldt for disse rammer, som jeg fik lov at fotografere, for de var lidt for dyre til bare lige at købe - de må på ønskesedlen.


Og så min søde 'kollega' Marian i City Stoffer
Hende og jeg startede med garn samtidig. Hun har haft en stofbutik siden jeg var en lille pige på Rådhuspladsen i Århus (Park Allé) - og nu har hun udvidet med garn.
Da jeg boede i Århus var jeg tit inde hos hende, for Marian er altid med på noderne, og hun kan altid fuldende en haldfærdig idé eller tilføje den sidste detalje.
Nu bruger vi hinanden som kolleger og hjælper hinanden!
Og det sætter jeg meget stor pris på!!


Og inden dagen sluttede med en 50'er dansefest i Kom og Dans Århus, fik vi aftensmad i mine forældres have og friske danske jordbær med sukker, fløde og mælk til dessert.

Sikke en dag!
Den kan jeg leve længe på!


5 kommentarer:

  1. Lækker tur igennem Aarhus. Det må på min ønskeseddel til næste gang jeg skal op og besøge min datter.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  2. Skønne billeder fra en by fuld af oplevelser, en by jeg snarest påtænker at aflægge et visit....heldag´s selvfølgelig ;-))

    God pinse

    Kh Jane

    SvarSlet
  3. Ja, vi har fine ting her i Århus :)
    Det lyder som en rigtig dejlig dag, du har haft.

    SvarSlet
  4. Hej Mette.. Min tur til Århus mindende om din.. Dog var min i strøgets modebutikker med min pige på 16.. Og plint og søstrende måtte jeg lige omkring også.. Skønne billeder du har taget.. KH Iben (mmmmm Jordbær)

    SvarSlet
  5. Det kan jeg godt forstå. Det er skønt med alene tid når der skal oses og snakkes.
    Jeg må vist også snart en tur til smilets by.
    God torsdag til dig

    SvarSlet