onsdag den 5. oktober 2011

DIY Hæklet blomst i 2 lag

Der findes mange måder at hækle blomster på.
Både svære og lette.



De her blomster kan jeg godt lide og de kan bruges på mange måder.
Som broche med en sikkerhedsnål bagpå:

(denne er hæklet i dobbelt garn)

Som pynt på en hårelastik:



Som en fin detalje på tøj:


De vil også være rigtig fine på futter, tasker, huer og meget andet.

Garn: Bomuldsgarn. Her er brugt Mandarin Petit fra SandnesGarn.

Hæklenål 2½ eller 3
4 lm samles til en ring.
* 3 lm, 1 fm om ringen *
Gentag fra * til * 4 gange (så der til slut er 5 lm-buer). Den sidste fæstnes med en km i 1. lm.
1 lm
* 1 fm, 3 stm, 1 fm omkring lm-buen*
Gentag fra * til * 4 gange. Fæsten i 1. lm.

Hækl nu lm-buer på bagsiden på flg. måde:
Fang m op bagpå ved foden af lm-bue med en km.
* 4 lm, 1 km hvor 2 lm-buer mødes på bagsiden *
Gentag fra * til * 4 gange.
1 lm.
* 1 fm, 5 stm, 1 fm omkring lm-buen *
Gentag fra * til * 4 gange.
Afslut med 1 km i 1. lm.

God fornøjelse!

5 kommentarer:

  1. Ejj fedt , at du gider lave opskrift , jeg er bare ikke så god til det der med at hækle , og de små blomster skal altså prøves ....

    SvarSlet
  2. Jeg er også rigtig glad for jeg fik det lært ude hos dig.

    SvarSlet
  3. Det ser godt ud :) den skal helt sikkert på min to do liste :) det kunne godt ske den bliver brugt til pynt julegaver.. Eller måske små ekstra ting til julegave :)

    SvarSlet
  4. Hej
    Sikke en spændende blog du har og alle de fine ting du laver :))
    Jeg er lidt ny til at hækle men bliver rigtig inspireret af at kigge her.
    Vh. Jonna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Dejligt, at du bliver inspireret på min blog :o).
      God fornøjelse med hæklingen!
      Vh Mette

      Slet