fredag den 6. januar 2012

Har du en strikke-klub?

For et par år siden - før jeg åbnede garnbutik - trængte jeg sådan til at mødes med en flok piger med samme interesse som mig.

Og hvordan finder jeg så lige dem???

Pludselig en dag slog det ned i mig, at jeg da bare kunne begynde at spørge rundt omkring hvor jeg færdes..
Og det gjorde jeg.

Jeg spurgte andre forældre, som jeg mødte i børnehaven. De første var forbi'ere, men pludselig spurgte jeg en, som netop havde snakket om det samme med sin kollega - og vupti, så havde vi en strikkeklub på 6 piger.

Vi kendte ikke alle hinanden på forhånd, men det kom hurtigt.
Man starter jo med at snakke om strikketøjet, og så kommer resten af sig selv.
Vi er 6 piger, som kan lide at strikke, og samtidig har vi børn i ca. samme alder, så vi kan dele hverdagens små problemer, mens vi strikker.

Jeg nyder virkelig det frirum, vi har skabt os der!!




Mangler du en strikkeklub, så ta' initiativet.
Du vil blive overrasket!

8 kommentarer:

  1. Det lyder rigtig hyggeligt. Det er altid dejligt at være sammen med andre med samme interesse. God weekend.

    Kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Jeg ved godt det over 1 år siden du skrev herinde, men jeg går også og gerne vil være med i en strikkeklub her i Viborg... Jeg flyttede her til i oktober 2012, så kender ikke så mange endnu, men kender måske en mere der gerne vil være med i strikkeklub..
      Har du fundet dig en klub??

      Slet
  2. Du har så ret!
    Vi var faktisk to der gik sammen i går, og startede en strikkeklub i Viborg.
    Vi var kun tre, men flere ville gerne med, så vi regner med at blive en 6-8 stykker.
    Hvor tit mødes I? Vi snakker om at gøre det hver måned, og skiftes til at lægge hus til.
    Hvordan gør i? Giver man værtindegave eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Maja Bertz Hansen09 april, 2012

      Jeg ville godtnok gerne være med i en strikkeklub i Viborg. Mine kollegaer bor nemlig alle sammen i Herning og videre vestpå. Jeg kender bare ingen, der strikker her i byen. Er tilflytter...

      Mvh Maja

      Slet
  3. Hej Elsebeth.
    Vi snakkede om hvordan vi skulle gøre det første gang vi var sammen.
    Vi mødes den første torsdag i måneden på skift hos os. Vi blev med det samme enige om, at der ikke skulle være noget stress forbundet med at være værtinde, så vi serverer det vi orker. Det er som regel lidt frugt, slik og nødder, småkager og evt. hjemmebag. Vi giver ikke værtindegaver - det har aldrig været på tale.
    Jeg ønsker jer pøj pøj med jeres nye strikkeklub!
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  4. Sammen med en kollega tog jeg for 1½ år siden initiativ til at lave en strikkeklub på min arbejdsplads(vi er ca. 75 ansatte). Vi mødes 1 gang om måneden kl. 15.30 i vores frokoststue, hvor vi kan forsyne os med kaffe. På skift ta'r vi kage med. Strikkeklubben bringer os sammen på tværs af huset og det synes jeg er rigtig dejligt. Selvom det er strik, vi er samlet om, så kommer vi også tættere på hinanden på det mere personlige plan. Jeg kan varmt anbefale det, hvis arbejdspladsen har en størrelse, der gør det muligt.

    SvarSlet
  5. Vi havde en strikkeklub på arbejdet. Pigerne mødtes på skift hos hinanden hver anden måned. Ren hygge og stor misundelse fra mændene, da vi altid viste billeder af kager osv. :)
    Dog er klubben uddød, da flere og flere meldte fra i sidste øjeblik og vi endte med at være (de samme) 3-4-5 stykker. Men jeg har en ny plan! Strikkeklubber er uundværlige :)

    SvarSlet
  6. Ja fællesskab omkring håndarbejde er godt :)
    Da jeg startede Knitting Bee håbede jeg at det ville blive godt og det er blevet over alt forventning godt. Pt mødes vi ca en gang om måneden og strikker eller hækle på vores igang værende 2 tæpper.
    Vi mødes i København onsdag 11. januar.
    Alle er velkommen.
    Læs mere her http://the-knitting-bee.blogspot.com/p/knitting-bee-pa-kaffebar-11-januar.html
    Vh Thea

    SvarSlet