onsdag den 4. april 2012

Fantastiske glade striber

Disse veste - Glade Striber - som er designet af Mette Thrysøe, er en KÆMPE succes!
Vi sprøjtede dem ud i Middelfart, og jeg har haft mange bestillinger liggende.


Striberne i vestene kommer ved at man strikker med 2 forskellige multifarvede nøgler Kauni.
Man skifter hele tiden mellem de 2 nøgler, og derved kommer striberne, som jo så også skifter farve med garnet.
Jeg har efterhånden set dem lavet i mange forskellige kombinationer - og de bliver flotte!!
Det er spændende at se, hvordan farverne bliver for hver eneste farvekombination.

Til de afbillede veste er brugt flg. farver:
Øverst til venstre (med lange ærmer): EZ og  RR4 (ensfarvet)
Øverst til højre: EX og EFL
Forrest: EA og EX

13 kommentarer:

  1. Man bliver jo også helt glad af at se på dem.

    SvarSlet
  2. Kan rigtigt godt lide den blå udgave, med den ensfarvede stribe. Synes den er mere rolig at se på

    SvarSlet
  3. Det er altså også en rigtig god model Mette har fået lavet. Jeg går og overvejer at strikke en til svigermor, for hun fryser altid.

    SvarSlet
  4. Afsendt ny bestilling hos dig, den i blå farver. :o) Købte til den bag til højre på messen....men de gule farver dur ikke rigtig :o)

    SvarSlet
  5. Jeg ville elske sådan en, men i langærmet, kan se opskriften kun er til vesten, så lige nu bliver den ikke købt, for har ikke lige fundet ud af hvordan man forlænger ærmer :)
    den er ellers bare super sød...
    KH Micha

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Micha
      Jeg har lavet et tillæg på de lange ærmer, så du behøver ikke selv at regne den ud :o).
      God påske!
      Mette

      Slet
  6. Hej Mette
    De er bare så fine de trøjer. Jeg synes den orange farve lyser så flot og leder tankerne hen på solskin. Håber du tager dem med til Silkeborg :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Det kan du tro, jeg gør :o).
      Vi ses!

      Slet
  7. jeg har købt selve vesteopskriften, men kunne godt tænke mig et tillæg så jeg kunne lave lange ærmer og ja så selvfølgelig garn:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sonja
      Du kan bestille garnet på min webshop: www.bettekun.dk og jeg sender dig gerne mit tillæg til lange ærmer :o). Blot du lige norterer det på din bestilling.
      Mette

      Slet
  8. whau hvor er de bare flotte!

    SvarSlet
  9. Findes der evt en opskrift på denne lækre sag i børne str.?

    - Louise

    SvarSlet