søndag den 15. april 2012

Øv, hvor er det altså synd for mig!

Jeg må ikke strikke, siger min fysioterapeut.
Øv, øv, øv og  øv igen.
Jeg får ondt i nakken efter bare få minutter med hovedet lidt fremoverbøjet.

Så mit strikketøj ligger bare i tasken og griner af mig...


Jeg er ved at strikke denne søde og enkle trøje i sort.
Jeg har en plan om at pimpe den lidt op med nogle flotte knapper...
Men puha, det gør ondt, at jeg ikke må arbejde på den - jeg bliver jo helt rastløs.


Gad vide, hvor længe der går før jeg igen kan strikke...


19 kommentarer:

  1. Ja øv øv - det er da en svær ting at forlige sig med :-( God bedring til dig

    SvarSlet
  2. Jamen, for pokker da; det kan da ikke lade sig gøre at lade strikketøjet ligge. Håber søreme, du snart bliver klar igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da en trist besked at få. Håber at du snart er ok, så du kan få din trøje færdig.
      Rigtig god bedring

      Slet
  3. Æv,æv og atter æv.
    Der er ikke andet at gøre end at følge fyssens råd og så komme helt til hægterne igen.
    Det er ellers en fantastisk flot, enkelt og smuk trøje du har gang i. Jeg kan lige forestille mig den i sort og med dine sjove knapper. Et stensikkert hit.

    SvarSlet
  4. Men sa din fysioterapeut noe om hekling?
    Jeg hadde gledet meg til å strikke i påsken, men måtte la alt ligge pga senebetennelse. men så heklet jeg litt istedet(englemasker) og det hjalp(jeg fikk bare vondt et annet sted) så nå strikker jeg igjen!!!
    Prøv lykken!

    SvarSlet
  5. Det er s... surt. Det bliver en hård tid at gå i møde uden strikketøj ;(
    God bedring med nakken

    SvarSlet
  6. Øv altså, det er næsten ikke til at bære. Jeg har selv døjet med højre skulder og blev sendt til akupunktur med virkelig god virkning, konbineret med øvelser fra fyssen. Måske en ide du kan bruge. Ellers god bedring.

    Kh Mette

    SvarSlet
  7. Av, .... det er da slet ikke til at holde ud.
    Stakkels dig.
    god bedring, Stine:)

    SvarSlet
  8. stakkels stakkels dig lyt til fyssen, og prøv når du er rask igen at strikke med en rundpinde i stedet for,( altså ikke at du skal strikke rundt, SMILER ) jeg har smidt alle mine almindelige strikkepinde ud ,AF EN ELLER ANDEN GRUND ER DET IKKE SÅ HÅRDT FOR SKULDER OG ARME NÅR JEG BRUGER RUNDPIND....

    SvarSlet
  9. Øv! Forhåbentligt er det bare en "fase" ;)
    Go' bedding!

    SvarSlet
  10. Øh, jeg mener bedring!!

    SvarSlet
  11. Også god bedring her fra
    - det er da rigtig træls for dig.
    hilsen Mona

    SvarSlet
  12. Hej allesammen - og mange tak for alle jeres hilsner og ønsker om god bedring.
    Jeg kan desværre heller ikke hækle, som nogen foreslår. Problemet er hovedets stilling; let foroverbøjet.
    Det er rigtigt at alm. strikkepinde kan give ondt i skuldre og arme, fordi der kommer så meget vægt på i enden af pinden, men jeg strikker kun på rundpinde, og det er slet ikke problemet.
    Problemet er ikke opstået ved at strikke, men ved at sidde meget ved computeren ved et bord, der er alt for lavt til (lange) mig. Det betyder, at jeg har siddet med hovedet foroverbøjet for at kigge ned på skærmen, og det har simpelthen overanstrengt leddene i min nakke/rygsøjle, så de skubber sig let ud. Det er ikke så godt, og jeg skal passe på mig selv for ikke at forværre tingenes tilstand lige nu.
    Men øv, hvor er det surt!
    Tak igen for alle jeres søde kommentarer :o). Det skal nok blive godt igen!

    SvarSlet
  13. God bedring til dig, du må se at få skiftet det skrivebord ud med et hæve/sænkebord.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du tro - eftersøgningen er også i gang!

      Slet
  14. hej
    ja det må da været den apslutte totur for en rigtig strikker... øv da så god bedering til dig.

    SvarSlet
  15. Øv da osse Mette, du må se at komme til hægterne igen, men lyt nu til fys'en, så du ikke skal bøvle endnu længere tid med nakken/ryggen. Har på Karens blog set noget om en hækle-pude, der skulle modvirke skulder-overbelastning, måske den kan bruges til strikkere?

    SvarSlet
  16. Åh nej din stakkel, jeg håber sandelig det snart er overstået. Det er ikke sjovt, når man ikke kan strikke. Selv kan jeg ikke strikke mere end 1 time om dagen pga. en kronisk dårlig arm, men lidt er bedre end ingenting.
    Jeg ønsker dig rigtig god bedring og håber du snart kommer dig.

    SvarSlet